Obchodní podmínky a reklamační řád
Shrnutí obchodních podmínek
Internetový obchod na adrese
http://www.eva.cz provozuje obchodní
společnost Zásobování, a.s., se sídlem Chloumecká 3376, 27601 Mělník,
IČO 46354221, zapsaná v obchodním rejstříku, který vede Městský soud
v Praze, v oddílu B, vložce 7941, DIČ CZ46354221. Kontaktovat nás můžete
na našem e-mailu nebo telefonu.
Jakmile odešlete
prostřednictvím internetového obchodu vaši objednávku, dojde tím
k uzavření smlouvy. Přijetí objednávky a uzavření smlouvy vám
potvrdíme e-mailem.
Platbu proveďte do 5 dnů od
uzavření smlouvy nebo později v závislosti na vybraném způsobu
platby.
Jako spotřebitel můžete od
uzavřené smlouvy kdykoli odstoupit, a to až do uplynutí 14 dnů ode dne
převzetí zboží. Od kterých smluv není možné odstoupit, naleznete
v plném znění obchodních podmínek. My můžeme odstoupit od uzavřené
smlouvy kdykoli, a to až do okamžiku, kdy od nás převezmete zboží. Po
odstoupení od smlouvy nám zboží vrátíte včetně případných dárků a
bonusů, pokud jsme vám nějaké poskytli, na vaše vlastní náklady, do
14 dnů od odstoupení. Peníze vám vrátíme do 14 dnů od doručení
odstoupení, ne však dříve než nám zboží vrátíte nebo prokážete, že
nám bylo zboží odesláno.
Pokud si v našem
internetovém obchodě objednáte hmotné zboží nebo digitální zboží na
hmotném nosiči, dojde tím k uzavření kupní smlouvy.
Vlastníkem zboží se stanete
převzetím zboží, ne však dříve, než úplně zaplatíte celkovou cenu.
Pokud vám jako spotřebiteli bude dodáno poškozené zboží, neprodleně nás
o tom informujte. V případě, že poškození zjistíte při přebírání
zboží, informujete o škodě i přepravce. Pokud vám jako podnikateli bude
dodáno poškozené zboží, řešte škodu s přepravcem.
Pokud jste spotřebitelem,
máte právo do uplynutí 2 let od převzetí zboží reklamovat vady, které
se na zboží projevily. Jako podnikatel můžete reklamovat vady, které byly
na zboží v okamžiku, kdy na vás přešlo nebezpečí škody, do
6 měsíců, v případě skryté vady do 2 let, od převzetí zboží. Jak
přesně zboží reklamovat a co můžete v případě reklamace žádat,
naleznete dále v obchodních podmínkách.
Obecná ustanovení
1.1. Působnost
obchodních podmínek. Tyto obchodní podmínky upravují uzavírání smluv
mezi námi jako obchodníkem a vámi jako zákazníkem prostřednictvím
internetového obchodu a naše a vaše práva a povinnosti ze smluv
vyplývající. Součástí obchodních podmínek jsou i povinně poskytované
informace. Informace o zpracování osobních údajů naleznete v samostatném
dokumentu na našem webu. Obchodní podmínky nabývají účinnosti dne
27. 3. 2023.
1.2. Používané
pojmy. V našich obchodních podmínkách používáme následující
zkratky:
1.2.1. My, čímž se
rozumí obchodník, tedy obchodní společnost Zásobování, a.s., se sídlem
Chloumecká 3376, 27601 Mělník, IČO 46354221, zapsaná v obchodním
rejstříku, který vede Městský soud v Praze, v oddílu B, vložce 7941,
DIČ CZ46354221.
1.2.2. Vy, čímž se
rozumí zákazník, tedy druhá smluvní strana odlišná od nás, kterým
může být jeden z následujících subjektů:
1.2.2.1. Spotřebitel, kterým je člověk nejednající
v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu
svého povolání,
1.2.2.2. Podnikatel, kterým je člověk
nebo právnická osoba jednající v rámci své podnikatelské činnosti nebo
v rámci samostatného výkonu svého povolání.
1.2.3. Internetový
obchod, tedy naše webové rozhraní nacházející se na webové adrese http://www.eva.cz, ve kterém si můžete
prohlédnout naši nabídku a objednat zboží z našeho
sortimentu.
1.2.4. E-mail, tedy
elektronická pošta, kterou je možné nás kontaktovat na e-mailové adrese
dostupné na webové adrese našeho internetového obchodu.
1.2.5. Telefon,
pomocí kterého je možné nás kontaktovat na telefonním čísle dostupném
na webové adrese našeho internetového obchodu.
1.2.6. Smlouvy,
kterými se rozumí kupní smlouvy.
1.3. Vztah obchodních
podmínek ke smlouvě. Obchodní podmínky jsou nedílnou součástí všech
smluv. Odchylná ujednání ve smlouvě mají přednost před zněním
obchodních podmínek.
1.4. Vztah smlouvy a
obchodních podmínek k právním předpisům. Práva a povinnosti
neupravená obchodními podmínkami nebo smlouvou se řídí právními
předpisy České republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanským
zákoníkem a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v souladu
s právními předpisy Evropské unie, zejména směrnicí 2011/83/EU,
o právech spotřebitelů a směrnicí 2000/31/ES, o elektronickém obchodu.
V případě rozporu obchodních podmínek nebo smlouvy s právním
předpisem, nejedná-li se o záležitost, kterou lze ujednáním upravit
odchylně, má přednost právní předpis.
1.5. Oddělitelnost
ustanovení obchodních podmínek a smluvních ujednání. Pokud se
některé z ustanovení obchodních podmínek nebo smluvních ujednání stane
neplatným, neúčinným nebo se k němu nebude přihlížet, není tím
dotčena platnost a účinnost ostatních ustanovení obchodních podmínek a
smluvních ujednání.
1.6. Vztahy
s mezinárodním prvkem. Právní poměry mezi námi a vámi se
v případě přítomnosti mezinárodního prvku řídí českým právem a
k řešení případných sporů jsou příslušné české soudy. Úmluva OSN
o smlouvách o mezinárodní koupi zboží (Vídeňská úmluva) se
nepoužije.
1.7. Způsoby řešení
stížností. Případné stížnosti a spory mezi vámi a námi je
možné řešit
1.7.1. mimosoudně
v řízení vedeném Českou obchodní inspekcí (adr.coi.cz) nebo prostřednictvím platformy pro
řešení sporů on-line zřízené Evropskou komisí (ec.europa.eu/consumers/odr),
1.7.2. emailem na e-mailové
adrese reklamace@eva.cz,
1.7.3. osobně v kterékoli
naší provozovně,
1.7.4. telefonicky na telefonním čísle
315 646 160.
1.8. Dozorové
orgány. Nad naší činností provádí kontrolu a dozor státní orgány
České republiky, na které je možné se v souladu právními předpisy,
které upravují jejich působnost a pravomoci, obracet se svými podněty.
Orgány státního dozoru jsou zejména:
1.8.1. Česká obchodní
inspekce,
1.8.2. živnostenské
úřady,
1.8.3. Úřad pro ochranu
osobních údajů,
1.8.4. Státní zemědělská
a potravinářská inspekce,
1.8.5. krajské hygienické
stanice,
1.8.6. Státní veterinární správa.
Objednávání zboží a uzavírání smluv
2.1. Objednání
zboží. Zboží v našem internetovém obchodě je možné objednat si
tak, že nabídku na uzavření smlouvy, kterou je vystavení zboží
v internetovém obchodě, přijmete prostřednictvím:
2.1.1. internetového obchodu.
Přijetí naší nabídky
s dodatkem či odchylkou není možné a považuje se za protinabídku
z vaší strany.
2.2. Objednání zboží
prostřednictvím internetu. Objednání zboží prostřednictvím
internetového obchodu provedete vybráním nabízeného zboží
v požadovaném množství, jakosti a provedení, vložením zboží do
virtuálního košíku, přihlášením se ke svému uživatelskému účtu nebo
vytvořením uživatelského účtu nového, vyplněním požadovaných údajů,
zvolením způsobu dodání zboží a platby a odesláním vaší objednávky
pomocí tlačítka „Potvrďte nákup“, čímž dojde k uzavření smlouvy.
Před odesláním objednávky vám bude umožněno zkontrolovat a případně
i změnit zadané údaje.
2.3. Potvrzení přijetí
objednávky. Úspěšné přijetí vaší objednávky a uzavření smlouvy
vám potvrdíme na vaši e-mailovou adresu zasláním e-mailové zprávy,
jejíž součástí bude:
2.3.1. potvrzení
o uzavření smlouvy a jejím obsahu,
2.3.2. naše obchodní podmínky, jejichž obsahem
jsou i povinně poskytované informace.
V případě neúplnosti nebo
nesprávnosti objednávky vás vyzveme k jejímu doplnění nebo vás
upozorníme na nemožnost uzavření smlouvy.
2.4. Jazyk a uchovávání
smlouvy. Smlouvy se uzavírají v českém jazyce. Uzavřené smlouvy
ukládáme a přistupovat ke svým smlouvám můžete prostřednictvím
internetového obchodu.
Uzavřené smlouvy a jejich obsah
3.1. Změna a zrušení
smlouvy. Uzavřené smlouvy není možné jednostranně měnit či rušit;
činit tak lze pouze na základě vzájemné dohody, případně pokud tak
stanoví právní předpis nebo obchodní podmínky.
3.2. Obsah kupní
smlouvy. Na základě uzavřené kupní smlouvy jsme povinni dodat vám
ujednaným způsobem objednané hmotné zboží a poskytnout případné
ujednané služby a vy jste povinni si zboží převzít a zaplatit nám
celkovou cenu, která je tvořena cenou objednaného zboží, cenou platby,
cenou dodání zboží a cenou případných dalších objednaných
služeb.
3.3. Ochrana duševního
vlastnictví. Pokud vám na základě smlouvy dodáváme zboží, které je
chráněno právy duševního vlastnictví (zejména autorská díla, ochranné
známky, průmyslové vzory, patenty a užitné vzory), není součástí
smlouvy licence opravňující vykonávat práva duševního vlastnictví.
Zboží chráněné autorským právem nesmíte jako fyzická osoba užívat
jinak než pro osobní potřebu a jako právnická jinak než pro svou vlastní
vnitřní potřebu, zejména nejste oprávněni zboží rozmnožovat, dále
prodávat, pronajímat nebo jinak zpřístupňovat třetím
osobám.
3.4. Slevy a reklamní
akce. Pro slevové či jiné marketingové akce platí, že pokud není
stanoveno jinak, nelze jednotlivé poskytované slevy a jiné výhody
kombinovat.
3.5. Dárky a bonusy.
Pokud vám byly v rámci smlouvy poskytnuty dárky či jiné bonusy, dochází
k tomu na základě darovací smlouvy, proto za jejich vady neodpovídáme.
Existence darovací smlouvy je závislá na existenci smlouvy hlavní a
darovací smlouva je uzavírána s rozvazovací podmínkou zrušení darovací
smlouvy v případě zániku smlouvy hlavní.
3.6. Slevové kupony a
dárkové poukazy. Slevové kupony a dárkové poukazy je možné uplatnit
za ujednaných podmínek nebo za podmínek uvedených na kuponu nebo poukazu.
Pokud není ujednáno jinak, lze je uplatnit pouze u nás a doba platnosti je
omezena u slevových kuponů do odvolání nebo ukončení slevové akce,
u dárkových poukazů na dobu jednoho roku od jejich vystavení.
Platební podmínky
4.1. Způsoby platby.
Celkovou cenu je možné uhradit těmito způsoby:
4.1.1. v hotovosti při
převzetí zboží v naší provozovně,
4.1.2. dobírkou při
převzetí zboží,
4.1.3. předem bezhotovostně
převodem na náš účet:
4.1.3.1. 802882009/2700;
4.1.4. předem bezhotovostně
platební kartou,
4.1.5. předem bezhotovostně
platebním systémem:
4.1.5.1. Google Pay,
4.1.5.2. Comgate;
4.1.6. pomocí úvěru
společnosti:
4.1.6.1. Hellobank;
4.2. Doba pro
zaplacení. Celkovou cenu jste povinni uhradit buď před dodáním zboží,
při převzetí zboží, nebo později, a to podle ujednaného způsobu platby.
Pokud má být celková cena uhrazena před dodáním zboží, jste povinni ji
uhradit do 5 dnů od uzavření smlouvy. Pokud je celková cena hrazena
prostřednictvím poskytovatele platebních služeb, je celková cena uhrazena
připsáním peněžité částky na náš účet u poskytovatele platebních
služeb.
4.3. Placení
prostřednictvím úvěru. V případě, že je sjednáno placení celkové
ceny prostřednictvím úvěru nebo jiného finančního produktu na základě
smlouvy s poskytovatelem finančních služeb, řídí se tento poměr také
smlouvou a podmínkami poskytovatele finančního produktu.
4.4. Elektronické
zasílání daňových dokladů. Souhlasíte s tím, že fakturu (daňový
doklad) vystavíme a zašleme vám v elektronické podobě na váš e-mail
zadaný při objednávce.
Dodací podmínky
5.1. Způsoby
dodání. Způsoby dodání, které můžete využít, naleznete
v internetovém obchodě na webové adrese /napoveda/?tema=doprava.
5.2. Omezení dodávání
zboží. Zboží dodáváme pouze do těchto států:
5.2.1. Česká
republika.
5.3. Nabytí vlastnického
práva. Vlastníkem zboží, které vám dodáme, se stanete převzetím
zboží, ne však dříve, než úplně zaplatíte celkovou cenu.
5.4. Doba pro
dodání. Ujednaná doba pro dodání zboží běží od uzavření smlouvy.
Pokud jste spotřebitelem a doba pro dodání není ujednána, dodáme vám
zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne
uzavření smlouvy. Pokud má být celková cena uhrazena před dodáním
zboží, běží doba pro dodání zboží až od uhrazení celkové ceny.
Zboží bude v této době dodáno na místo určení. Pokud nejste
spotřebitelem a zboží má být do místa určení dodáno pomocí přepravce,
bude zboží v této době předáno přepravci.
5.5. Převzetí
zboží. Zboží jste povinni převzít v ujednané době a na ujednaném
místě v závislosti na způsobu dodání. Pokud má být zboží dodáno
pomocí přepravce, jste povinni jej převzít při dodání do místa určení.
Pokud zboží nepřevezmete, vznikne nám právo od smlouvy odstoupit, právo na
zaplacení nákladů spojených s dodáním zboží, pokud nebyly uhrazeny
před dodáním zboží, a právo na zaplacení odměny za uskladnění za dobu
uskladnění zboží, která končí v okamžiku, kdy zboží převezmete,
odstoupíte od smlouvy nebo od smlouvy odstoupíme my. Odměna za uskladnění
činí 10 Kč za den, její celková výše však nesmí převyšovat cenu
uskladněného zboží. Pokud vám zboží budeme poté, co jej nepřevezmete,
dodávat opakovaně, máme právo na úhradu nákladů spojených s opakovaným
dodáváním.
5.6. Kontrola totožnosti
při převzetí zboží. Pokud bylo zboží uhrazeno před jeho dodáním,
jsme oprávněni podmínit předání zboží kontrolou identity přebírající
osoby na základě dokladu totožnosti.
5.7. Poškození zboží
při přepravě spotřebiteli. Pokud jste spotřebitelem, přechází na
vás nebezpečí škody na zboží převzetím zboží. V případě, že vám
zboží bude dodáno poškozené, jste povinni nás o škodě neprodleně
informovat a to nejlépe:
5.7.1. emailem na emailové
adrese reklamace@eva.cz,
5.7.2. telefonicky na telefonním čísle
315 646 160.
V případě, že poškození
zásilky zjistíte již při přebírání zboží, jste povinni o poškození
informovat nejen nás, ale i přepravce při přebírání zboží.
O rozbalení poškozené zásilky před jejím převzetím můžete požádat
přepravce a v případě, že zjistíte, že zboží bylo poškozeno, nejste
povinni jej od přepravce převzít.
5.8. Poškození zboží
při přepravě podnikateli. Pokud nejste spotřebitelem a zboží má být
dodáno pomocí přepravce, přechází na vás nebezpečí škody na zboží
předáním zboží přepravci. Pokud dojde ke škodě na zboží po přechodu
nebezpečí škody, neodpovídáme za ni a škoda na zboží nemá vliv na vaši
povinnost uhradit celkovou cenu a povinnost zboží převzít. V případě,
že vám zboží bude dodáno poškozené, jste povinni neprodleně reklamovat
poškození zboží u přepravce.
5.9. Balení zboží.
Pokud nebude ujednáno jinak, bude zboží zabaleno způsobem vhodným pro jeho
uchování a ochranu.
Právo na odstoupení od smlouvy
6.1. Obecně
o odstoupení od smlouvy. Odstoupením od uzavřené smlouvy se smlouva od
počátku ruší a strany jsou povinny vrátit si vše, co na základě
zrušené smlouvy poskytly. Odstoupením od smlouvy se ruší i na ní
závislá smlouva darovací. Právo odstoupit od smlouvy je možné využít za
podmínek, které jsou stanoveny v obchodních podmínkách, nebo pokud tak
stanoví právní předpisy.
6.2. Naše právo
odstoupit od smlouvy. My máme právo odstoupit od uzavřené smlouvy
kdykoli od dne uzavření smlouvy do okamžiku, kdy od nás převezmete zboží,
a to z důvodů:
6.2.1. vyčerpání zásob
objednaného zboží,
6.2.2. nepřevzetí zboží
při jeho dodání,
6.2.3. zneužití
objednávkového systému našeho internetového obchodu,
6.2.4. uvedení chybných
údajů při objednávání zboží,
6.2.5. objednání zboží za
cenu výrazně nižší než cenu obvyklou, pokud bylo zboží za tuto cenu
nabízeno v důsledku omylu či chyby našeho internetového
obchodu,
6.2.6. dalších hodných zvláštního
zřetele.
6.3. Zákonné právo
spotřebitele odstoupit od smlouvy. Pokud jste spotřebitelem, máte právo
odstoupit od uzavřené kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů ode
dne
6.3.1. převzetí
zboží,
6.3.2. převzetí posledního
kusu zboží, objednáte-li si v rámci jedné objednávky více kusů zboží,
které jsou dodávány samostatně,
6.3.3. převzetí poslední
položky nebo části dodávky zboží sestávajícího z několika položek
nebo částí,
6.3.4. převzetí první
dodávky zboží, je-li ve smlouvě ujednána pravidelná dodávka zboží po
ujednanou dobu,
6.3.5. uzavření smlouvy, pokud jde o jinou
smlouvu.
6.4. Nemožnost
odstoupení od smlouvy. Právo odstoupit od smlouvy nemáte
u smluv:
6.4.1. o dodávce zboží,
které bylo vyrobeno podle vašich požadavků nebo bylo přizpůsobeno vašim
potřebám,
6.4.2. o dodávce zboží
v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických
důvodů není vhodné vrátit poté, co jste obal porušili,
6.4.3. o dodávce zboží,
které podléhá rychlé zkáze nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož
i zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně
smíseno s jiným zbožím,
6.4.4. o poskytování
služeb, jestliže byly v plném rozsahu poskytnuty,
6.4.5. dalších, pokud tak stanoví právní
předpis.
6.5. Způsob odstoupení
od smlouvy. Pokud vám vzniklo právo na odstoupení od smlouvy a chcete od
smlouvy odstoupit, můžete tak učinit formou jednostranného právního
jednání, které nám doručíte, nejlépe pak
6.5.1. vyplněním vzorového
formuláře pro odstoupení od smlouvy, který se nachází v našem
internetovém obchodě na adrese: www.eva.cz/napoveda/?…
a jeho odesláním
6.5.1.1. poštou na adresu
našeho sídla,
6.5.1.2. e-mailem na
e-mailovou adresu reklamace@eva.cz;
6.5.2. osobně v kterékoli naší
provozovně.
6.6. Zachování
lhůty. Pokud jste spotřebitelem, pro dodržení lhůty pro odstoupení od
smlouvy postačí, pokud nám odstoupení odešlete v poslední den lhůty
určené pro odstoupení od smlouvy.
6.7. Vrácení zboží po
odstoupení od smlouvy. Odstoupíte-li od smlouvy, jste povinni nám zboží
na vaše vlastní náklady vrátit nejlépe současně s odstoupením od
smlouvy, nejpozději do 14 dnů od doručení odstoupení a to
nejlépe
6.7.1. odesláním zboží na
adresu našeho sídla,
6.7.2. osobně v kterékoli naší
provozovně.
Zboží nám musíte vrátit
nepoškozené, neznečištěné, neopotřebené a nejevící známky
užívání, včetně veškerého příslušenství a dokumentace, pokud možno
v původním obalu. Zároveň jste povinni vrátit nám i veškeré dárky a
bonusy, které jste obdrželi na základě zrušené smlouvy.
6.8. Vrácení peněz po
odstoupení od smlouvy. Pokud jako spotřebitel odstoupíte od smlouvy,
zaplacené peněžní prostředky vám vrátíme do 14 dnů od doručení
odstoupení od smlouvy, ne však dříve než nám zboží vrátíte nebo
prokážete, že nám bylo zboží odesláno. Zaplacené náklady na dodání
zboží vám vrátíme pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu
srovnatelnému způsobu dodání, který nabízíme. Pokud dojde ke snížení
hodnoty vraceného zboží v důsledku nakládání s ním jinak, než jak je
nutné k obeznámení se s jeho povahou, vlastnostmi a funkčností, bude
vracená částka ponížena o částku, o kterou se hodnota zboží
snížila. Peněžní prostředky vám vrátíme stejným způsobem, jakým jsme
je od vás přijali, případně jiným způsobem, na kterém se dohodneme,
pokud vám tím nevzniknou další náklady.
Reklamace vad zboží spotřebitelem
7.1. Působnost. Tato
část obchodních podmínek se na vás vztahuje pouze v případě, že jste
spotřebitelem, a upravuje naši odpovědnost za vady zboží.
7.2. Reklamační
doba. Reklamovat u nás můžete vadu, která se na zboží projeví
v době 2 let, u použitého zboží v době 1 roku, od převzetí zboží.
U zboží s digitálními vlastnostmi můžete reklamovat vadu digitálního
obsahu nebo služby digitálního obsahu, které mají být poskytovány
soustavně po určitou dobu, pokud se projeví nebo vyskytne v době 2 let od
převzetí zboží. Pokud mají být služba digitálního obsahu nebo
digitální obsah poskytovány po dobu delší, pak můžete jejich vady
reklamovat, pokud se vyskytnou nebo projeví v této
delší době.
7.3. Naše odpovědnost za
vady zboží. Odpovídáme vám za to, že zboží při převzetí nemá
vady. Zejména odpovídáme za to, že věc
7.3.1. odpovídá ujednanému
popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě,
interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
7.3.2. je vhodné k účelu,
pro který ji požadujete, pokud jsme s ním souhlasili,
7.3.3. je dodána
s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu
k montáži nebo instalaci.
7.4. Dále vám odpovídáme
za to, že vedle ujednaných vlastností splňuje zboží následující
požadavky; to neplatí, pokud jsme vás před uzavřením smlouvy upozornili,
že některé vlastnosti zboží se liší a vy jste s tím
souhlasili:
7.4.1. vhodné k účelu,
k němuž se zboží tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva
třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování
daného odvětví, není-li technických norem,
7.4.2. množstvím, jakostí
a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a
bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem zboží téhož druhu, které
můžete rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení
učiněná námi nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména
reklamou nebo označením; veřejným prohlášením nejsme vázáni, pokud jsme
si jej nebyli vědomi nebo bylo v době uzavření smlouvy upraveno alespoň
srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo na rozhodnutí o koupi
nemohlo mít vliv,
7.4.3. je dodáno
s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů
k použití, které můžete rozumně očekávat, a
7.4.4. odpovídá jakostí
nebo provedením vzorku nebo předloze, které jsme vám poskytli před
uzavřením smlouvy.
7.5. Odpovědnost za
aktualizaci u zboží s digitálními vlastnostmi. U zboží
s digitálními vlastnostmi odpovídáme za zajištění poskytování
ujednaných aktualizací digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu.
Vedle ujednaných aktualizací zajistíme také poskytování aktualizací vč.
upozornění na jejich dostupnost, které jsou nezbytné, aby si zboží
uchovalo ujednané vlastnosti a požadavky na toto zboží, a to:
7.5.1. po dobu dvou let,
mají-li být podle smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu
poskytovány soustavně po určitou dobu, a je-li ujednáno poskytování po
dobu delší dvou let, po celou tuto dobu,
7.5.2. po dobu, po kterou to
můžete rozumně očekávat, mají-li být podle smlouvy digitální obsah nebo
služba digitálního obsahu poskytnuty jednorázově.
7.6. Omezení
odpovědnosti. Neodpovídáme vám
7.6.1. za opotřebení
zboží odpovídající míře jeho předchozího používání,
7.6.2. u použitého
zboží za vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou
zboží mělo při převzetí,
7.6.3. u zuživatelného
zboží s vyznačenou dobou nejkratší trvanlivosti a u zboží
podléhajícího rychlé zkáze s vyznačenou dobou použitelnosti za
nepoužitelnost zboží po uplynutí vyznačené doby,
7.6.4. pokud jste vadu sami
způsobili,
7.6.5. u zboží
s digitálními vlastnostmi za neposkytnutí nezbytných aktualizací, pokud
jste byl před uzavřením smlouvy upozorněn, že aktualizace poskytovány
nebudou a souhlasil jste s tím,
7.6.6. u zboží s digitálními vlastnostmi za
vady, které vzniknou v důsledku neprovedení nezbytné aktualizace.
7.7. Doba pro uplatnění
práva. Zboží jste povinni si co nejdříve prohlédnout a přesvědčit
se o jeho vlastnostech a množství. Vaše právo z odpovědnosti za vady
zboží jste povinni u nás uplatnit bez zbytečného odkladu, co nejdříve
poté, co budete moci vady zjistit, a to v reklamační době.
7.8. Právo na
odstranění vady. Má-li zboží vadu, máte právo na bezplatné
odstranění vady, a to podle vaší volby buď dodáním nového zboží bez
vady nebo opravou zboží. Právo zvolit si způsob odstranění vady nemáte,
pokud by byl vámi zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve
srovnání s druhým způsobem nepřiměřeně nákladný.
7.9. Právo na
přiměřenou slevu a odstoupení od smlouvy. Pokud vadu odmítneme
odstranit nebo ji neodstraníme, nebo se vada projeví opakovaně, nebo je vada
podstatným porušením smlouvy, nebo je z našeho prohlášení nebo
z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo
bez značných obtíží pro vás, můžete požadovat přiměřenou slevu nebo
odstoupit od smlouvy. Právo na odstoupení od smlouvy nemáte, pokud je vada
nevýznamná.
7.10. Způsob
reklamace. V případě, že chcete uplatnit své právo z odpovědnosti
za vady, můžete tak učinit nejlépe:
7.10.1. odesláním zboží
na adresu našeho sídla,
7.10.2. osobně v kterékoli
naší provozovně,
7.10.3. předáním zboží
přepravci, který si jej na základě předchozí dohody vyzvedne
v domluveném místě a čase,
7.10.4. pokud je
v záručním listě či jiném dokladu, na obalu zboží nebo v našem
internetovém obchodě uvedena jiná osoba určená k uplatnění odpovědnosti
za vady, u této osoby.
7.11. Náležitosti
reklamace. Zboží je třeba nám předat ve stavu, který umožní
posouzení oprávněnosti reklamace, zejména není možné zboží předat
nepřiměřeně znečištěné. Při reklamaci je třeba:
7.11.1. doložit, že zboží
bylo zakoupeno u nás,
7.11.2. sdělit, jakou vadu
zboží reklamujete a jakým způsobem žádáte, aby byla reklamace vyřízena.
Požadovaný způsob vyřízení reklamace není možné následně bez našeho
souhlasu měnit.
7.12. Vyřízení
reklamace. Vaše reklamace bude vyřízena v přiměřené době,
nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. O vyřízení reklamace
budete v této lhůtě vyrozuměni a zboží vám bude vráceno stejným
způsobem, jako nám bylo při uplatnění reklamace předáno. V případě,
že reklamace nebude vyřízena včas, máte právo od smlouvy odstoupit nebo
požadovat přiměřenou slevu z ceny. Pokud bude vaše reklamace uznána, doba
pro vytknutí vad se prodlužuje o dobu, kterou nám vyřízení vaší
reklamace trvalo.
7.13. Náhrada nákladů
reklamace. V případě reklamace máte právo na náhradu nutných
nákladů, které byly při uplatnění práva z odpovědnosti za vady zboží
účelně vynaloženy.
7.14. Potvrzení
o reklamaci. Při uplatnění práva z odpovědnosti za vady zboží vám
vydáme písemné potvrzení o tom, kdy jste právo uplatnili, co je obsahem
reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požadujete, dále potvrzení
o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení
opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí
reklamace.
7.15. Nadstandardní
záruka za jakost. Nad rámec vašich zákonných práv vám může být
poskytnuta nadstandardní záruka za jakost zboží. Ta vzniká prohlášením
poskytovatele záruky, které může být učiněno i reklamou, že vás
uspokojí nad rámec vašich zákonných práv z vadného plnění, nebude-li
mít zboží vlastnosti uvedené v prohlášení o záruce. Práva
vyplývající z nadstandardní záruky za jakost a podmínky jejího
uplatnění se řídí prohlášením poskytovatele záruky. Pokud se
poskytovatel záruky zaručí, že si zboží po určitou dobu při obvyklém
použití uchová své funkce a výkonnost, nebo je na obalu zboží uvedena
záruční doba nebo doba použitelnosti zboží, pak máte vůči poskytovateli
záruky právo alespoň na dodání nového zboží bez vad nebo jeho
opravu.
Reklamace vad zboží podnikatelem
8.1. Působnost. Tato
část obchodních podmínek se na vás vztahuje pouze v případě, že nejste
spotřebitelem, a upravuje naši odpovědnost za vady zboží.
8.2. Naše odpovědnost za
vady zboží. Zboží vám dodáme v ujednaném množství, jakosti a
provedení. Nebudou-li jakost a provedení ujednány, dodáme vám zboží
v jakosti a provedení vhodných pro účel patrný ze smlouvy; jinak pro
účel obvyklý. Pokud bude množství určeno jen přibližně, přesné
množství určíme my. V případě, že zboží bude při přechodu
nebezpečí škody na vás mít vadu, odpovídáme za ni. To neplatí
v případě, že půjde o vadu, kterou lze s vynaložením obvyklé
pozornosti poznat již při uzavření smlouvy.
8.3. Omezení
odpovědnosti. Neodpovídáme vám
8.3.1. u zboží
prodávaného za nižší cenu za vadu, pro kterou byla nižší cena
ujednána,
8.3.2. za opotřebení
zboží způsobené jeho obvyklým užíváním,
8.3.3. u použitého
zboží za vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou
zboží mělo při převzetí,
8.3.4. za vady zboží,
vyplývá-li to, zejména u zboží zuživatelného a podléhajícího rychlé
zkáze, z jeho povahy,
8.3.5. za vady zboží, pokud
jste o nich před převzetím zboží věděli,
8.3.6. za vady zboží, pokud
jste je sami způsobili.
8.4. Doba pro uplatnění
práva. Zboží jste povinni si co nejdříve prohlédnout a přesvědčit
se o jeho vlastnostech a množství. Vaše právo z odpovědnosti za vady
zboží jste povinni u nás uplatnit bez zbytečného odkladu, co nejdříve
poté, co budete moci vady zjistit. Nejpozději je možné právo uplatnit do
6 měsíců, v případě skryté vady do 2 let, od dne kdy, vám zboží
dodáme. V opačném případě vaše právo z odpovědnosti za vady zboží
zaniká a nebude vám přiznáno.
8.5. Vaše práva při
podstatném porušení smlouvy. Bude-li vada znamenat podstatné porušení
smlouvy, máte právo:
8.5.1. na odstranění vady
dodáním nového zboží bez vady nebo dodáním
chybějícího zboží,
8.5.2. na odstranění vady
opravou zboží,
8.5.3. na přiměřenou slevu
z kupní ceny, nebo
8.5.4. odstoupit od
smlouvy.
Za podstatné porušení
smlouvy se považuje dodání zboží s takovou vadou, o které jsme museli
již v okamžiku uzavření smlouvy vědět, že pokud byste ji předvídali,
smlouvu byste s námi neuzavřeli; v ostatních případech se porušení
smlouvy považuje za nepodstatné. Pokud nám zvolené právo neoznámíte,
máte práva jako při nepodstatném porušení smlouvy.
8.6. Vaše práva při
nepodstatném porušení smlouvy. Bude-li vada nepodstatným porušením
smlouvy, máte právo:
8.6.1. na odstranění
vady,
8.6.2. na přiměřenou slevu
z kupní ceny.
Pokud nám zvolené právo
neoznámíte, můžeme vadu odstranit opravou zboží, dodáním nového zboží
nebo dodáním toho, co jsme vám nedodali. Zvolené právo nemůžete později
změnit bez našeho souhlasu.
8.7. Nemožnost požadovat
odstoupení od smlouvy a dodání nového zboží. Nemůžete-li zboží
vrátit v tom stavu, v jakém jste jej obdrželi, nemůžete odstoupit od
smlouvy, ani požadovat dodání nového zboží. To neplatí,
8.7.1. došlo-li ke změně
stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění
vady zboží,
8.7.2. použili-li jste
zboží ještě před objevením vady,
8.7.3. nezpůsobili-li jste
nemožnost vrácení zboží v nezměněném stavu jednáním anebo
opomenutím, nebo
8.7.4. prodali-li jste
zboží ještě před objevením vady, spotřebovali-li jste ho, anebo
pozměnili-li jste zboží při obvyklém použití; stalo-li se tak jen
zčásti, vrátíte nám to, co ještě vrátit můžete, a ve zbytku nám
poskytnete náhradu do výše, v níž jste měli z použití zboží
prospěch.
8.8. Způsob
reklamace. V případě, že chcete uplatnit své právo z odpovědnosti
za vady, můžete tak učinit:
8.8.1. odesláním zboží na
adresu našeho sídla,
8.8.2. osobně v kterékoli
naší provozovně,
8.8.3. předáním zboží
přepravci, který si jej na základě předchozí dohody vyzvedne
v domluveném místě a čase,
8.8.4. pokud je
v záručním listě či jiném dokladu, na obalu zboží nebo v našem
internetovém obchodě uvedena jiná osoba určená k uplatnění odpovědnosti
za vady, u této osoby.
8.9. Náležitosti
reklamace. Zboží je třeba nám předat ve stavu, který umožní
posouzení oprávněnosti reklamace, zejména není možné zboží předat
nepřiměřeně znečištěné. Při reklamaci je třeba:
8.9.1. doložit, že zboží
bylo zakoupeno u nás,
8.9.2. sdělit, jakou vadu
zboží reklamujete a jakým způsobem žádáte, aby byla reklamace vyřízena.
Požadovaný způsob vyřízení reklamace není možné následně bez našeho
souhlasu měnit.
8.10. Vyřízení
reklamace. Vaše reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu. Zboží
vám bude vráceno stejným způsobem, jako nám bylo při uplatnění reklamace
předáno. Pokud bude vaše reklamace uznána, doba pro uplatnění vašich
práv z odpovědnosti za vady se prodlužuje o dobu, kterou nám vyřízení
vaší reklamace trvalo.
8.11. Náhrada nákladů
reklamace. V případě, že bude vaše reklamace uznána, máte právo na
náhradu nutných nákladů, které byly při uplatnění práva
z odpovědnosti za vady zboží účelně vynaloženy. V případě, že
reklamace bude zamítnuta, máme právo na náhradu nutných nákladů, které
nám vzniknou vracením vašeho zboží.
8.12. Nadstandardní
záruka za jakost. Nad rámec vašich zákonných práv vám může být
poskytnuta nadstandardní záruka za jakost zboží. Ta vzniká prohlášením
poskytovatele záruky, které může být učiněno i reklamou, že vás
uspokojí nad rámec vašich zákonných práv z vadného plnění, nebude-li
mít zboží vlastnosti uvedené v prohlášení o záruce. Práva
vyplývající z nadstandardní záruky za jakost a podmínky jejího
uplatnění se řídí prohlášením poskytovatele záruky. Pokud se
poskytovatel záruky zaručí, že si zboží po určitou dobu při obvyklém
použití uchová své funkce a výkonnost, nebo je na obalu zboží uvedena
záruční doba nebo doba použitelnosti zboží, pak máte vůči poskytovateli
záruky právo alespoň na dodání nového zboží bez vad nebo jeho
opravu.
Další ustanovení
9.1. Zpětný odběr.
V souladu se zákonem č. 185/2001 Sb., o odpadech u nás máte možnost při
nákupu některých druhů zboží bezplatně odevzdat v místě prodeje
stejné množství zboží podobného typu a použití.
Porovnat vybrané (0)